Thursday 26 January 2012

Swimming, Muay Thai & hiking...

Posted by niEz at 17:55
assalamualaikum....................
hobi terbaru aku n gegerl2 angel adalah seperti tajok diatas...ini termasuklah seorang angelo..
memang penoh ari2 kiter org buat aktiviti sehat...sehat katernyer...its fun..seronok sebenarnyer biler buat benda2
mcm neh ader geng..
so in this wik penoh lah aktiviti kiter org tala kan....badan rase ringan sket...tapi kalo nak nmpak kesan kenelah consistent...
so ari selasa ari tu kiter org g swimming..yg pegi @owhnia , weeta n jinggo(yg slalu menyebok nak join club angel kiter org..
tapi xper benda baik kiter jgn halang..bagus....lg ramai lg bagus...berdiet n melakukan aktiviti fizikal..thats a gud healthy living.....motip sgt ayat aku....so ceritanyer kalo ader kawan tuh cam semangat sket...kalo weeta malas nak swim aku salakkan...kalo aku malas nak swim dee salakkan...kalo dee malas nak swim dia salak diri sendiri...kalo jinggo yg malas nak swim...pandai lah ko jebat..sebab ape suh jinggo pandai2,criternyer baru swim 15 mnt dah kuar kolam, sila bace perbualan dibawah:

aku    :wei jinggo pahal ko dah naik?
jinggo: aku pening lah...mate aku kabur..
dee   : eh baru berenang dah pening???
reeta : xder dialog coz dia ngah berenang laju spt iron top...aper tah nama swimmer tuh..kalo korang nak tahu google lah eh...
aku   : aaaaaadddddddoooooooiiiiiii....baru berenang sekejap dah pening...apxb lah ko neh
dee   : jinggo mengelat dow...
jinggo : berlakon buat2 mate kecik utk membuktikan mata dia kabur...motip sgt jinggo...


so itewlah cerita di kolam renang..kalo nak tgk pic posing spt "magalah manje" (sebab aper aku eja mcm neh sebab mulut aku spender g cakap ngan kwn2 giler aku jom swimming leh posing utk magalah manje) ader kat blog @owhnia (neh nickname twitter dia)
this is the link (http://owhnia.blogsport.com)






2nd activity adelah muay thai...
pppppppeeeeeerrrrgggggggggghhhhhhhhhh.......merangkak for da 1st clas....azab2......pic yg dipaparkan
nmpak smart kan.....tetapi malang sekali kaki aku dan kawan2 aku x naik setinggi itew yer....
smalam patotnyer angelo jinggo nak g skali training tapi disebabkan dia ader case so dia x leh join..
so yg pegi......aku weeta n dee....trial class.....uuuhhhhh.....dia punyer trial wa cakap same lu beb memang criying class lah beb....
nama tenaga pengajar abe ki...abe...abe....lah wei abe....(sila bace ekot lenggok ulik mayang)
mula kiter org warm up...erm...disebabkan dah lama x menjalani kehidupan sehat so pengaliran air keluar dr liang2 roma begitu tidak terkawal yer.....huuuiiii...dah mcm leh kate swimuay (swimming + muay thai)...lu nmpak beb syncronization activiti2 yg angel2 jalani...pasni nak gi hiking plak aku jadikan nama dia SWIMUAYKING.......ngam!!!!!!!
x dapat package cam neh kat mane2 fitness centre...so sape2 berminat leh lah buat...
so berbalik pade citer..dah warm up pastu inilah mase yg ditunggu...basic muay thai...so abe ki ajar basic..
yg reeta n dee dah campur  taekwondo ngan muay thai...aku campur karate do sket...memang lawak muke memasing...merah semerah merahnyer......peloh da mcm air terjun ceritanyer...tapi abe ki tetap maintain...
huk...hak..huk ..hak....dah sejam...cool down sket pastu dlm suploh setengah class we all da abes...maseng2 kebulur, jinggo selaku ketua angelo bawak g makan...
order ringan2 jew...roti sardin
reeta n dee n jinggo mkn meggi sup n mee hoon tomyam..
da abes mkn dlm kul seblas lebih jinggo n reeta anta lah wa n dee balik..
ooopppsssss lupe nak bg tahu...selepas mkn we all mkn ubat panadol extend for muscle...abe ki suh mkn takot urat sarap terkejut.....maklom lah maseng2 ceritanyer memang atletkan..eeerrrrrggghhhhh...
so aku tunggu 3rd activity aku for hiking..x tinggi mane pon...broga jer....hohoi...sehat naaaaa....
hopefuly this effort leh jadikan edop kiter org lebih sehat..;)
so tunggu next citer plak k...adiossa.....

1 comments:

Niania said...

swimuayking!! tak boleh bla..

 

someOne Like me Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea